Finommanipuláció fejlesztése – december

 

A tél beköszöntével a 4-5 évesek fejlesztésein a foglalkozások nagymozgásos játékai (és lassan társuló feladatai) mellett a finommanipuláció fejlesztését is egyre inkább téli hangulatú alkotások készítése közben értük el.

A karácsonyra készülődés jegyében vagy a két ünnep között otthoni időtöltésre is felhasználható, könnyen kivitelezhető mindkét “alkotásunk”.

  •   Használtunk hópelyhes mintalyukasztót (szem-kéz koordinációt és a kéz izmainak erejét fejlesztettük egyszerre amellett, hogy igazán elmélyültek a munkában a gyerekek).
  • A gemkapcsokra ragasztott gyertyákkal is hősiesen megküzdöttek a fiúk, igazán csinos karácsonyfák születtek a kezeik alatt.

 

 

         

 

   

S hogy mi minden történt még az elmúlt hónapokban a 4-5 évesek fejlesztésén, amit képekkel nem lehet ugyan elmesélni, de EZ az, amiért valójában dolgozunk a szülőkkel, gyerekkel: 

  • mindegyik gyerkőc elfogadta a foglalkozás kereteit, szabályait (ki gyorsabban, ki lassabban, de jelenleg mindenki megtalálja a csoportban a biztonságos, kiszámítható helyét, és ennek megfelelően egyre nyugodtabb és feladathelyzetbe vonhatóbb minden gyerek— ami a kezdetekben nem volt adott alaphelyzet…)
  • mindegyik gyerek sokat gurult, kúszott, mászott, ugrált ugrálólabdán és a saját lábán is – ezzel egyidejűleg szemmel láthatóan fejlődtek a nagymozgások és az egyensúly területén, nem mellesleg a figyelmük is érzékelhetően alakult
  • az idősebb gyerekeknél szépen érik a testközépvonal átlépés kialakulása is
  • a kezdetben még csak 1-1 szókezdeménnyel beszélő óvodás gyerekek szájából több szóból álló mondatokat hallok. ..amitől még további hosszú út vezet ugyan a jól érthető beszédig, de valami érezhetően változásnak indult…nem állítom, hogy varázslat történt, hiszen emögött ott áll a szülők, logopédus, gyerekek  rengeteg befektetett energiája, de… valami mégiscsak történik, hallhatóan, érzékelhetően, és hiszek benne, hogy a változáshoz köze van a heti 2x60 perces mozgásfejlesztésnek is …
  •  s ahogy fejlődik a gyerekek önkifejezése a verbalitás terén, egyre kevesebb percet töltünk a kimondatlan (kimondhatatlan) szavak miatti belső feszültség kezelésével (a még alig beszélő gyerekeknél), és igazán szép arányban kezdi felváltani ezeket a perceket a tényleges mozgásfejlesztés.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       A téli szünet előtt ez a lista számomra mindenképp szép összegzés arról, hogy honnan indultunk és merre is haladunk.